rozhovor č. 1 - BÁRA  

pátek 29. května 2009

Erasmus se nám blíží ke konci. A než úplně skončí, budete si tu číst pár bilancujících zpráv. (který se mi teda fakt chtěj psát...to bude nostalgický a patetický, že to svět neviděl). Jedna z těch zpráv bude takový mini interview s každou z nás. První je rozhovor s Bárou.


M: Co se ti jako první vybaví, když se řekne Erasmus?
B: obrovská zkušenost

M: A když se řekne Slovinsko?
B: zemička s neuvěřitelným kouzlem; hory, moře, města připoutána blízko k sobě; hrdí Slovinci; nádherná příroda

M: Myslíš, že bys tady dokázala žít? Zklamalo tě Slovinsko v něčem nebo vůbec ne?
B: kdyby šlo jen o to rozhodnutí - chceš tu žít/nechceš tu žít - tak jednoznačně ano
B: nedokážu říct, jestli mě Slovinsko něčím zklamalo, okouzlilo mě...

M: A co naše drahá Ljubljana? :)
B: Ljubljana je, co do svojí rozpínavosti, malé město, které je ovšem dost schopné! Krásné centrum, kde nám Jože Plečnik přímo podává svoji ruku, spousta zeleně a městské části jako třeba Trnovo nám připadají tak maloměstské, někdy skoro až venkovské :) Mám milion myšlenek, kterými bych mohla popsat Lublaň, kterou jsem si zamilovala...

M: Pěkný. Chceš se vůbec vrátit tam kam patříš? :D Brno, Bystrý, ČR...Jak moc těžkej návrat do reality očekáváš?
B: Samozřejmě chci! Momentálně si nejsem úplně jistá, kam patřím nebo kam budu patřit po návratu (z důvodu jiných... nestalo se tak v průběhu absolvování ERASMU), ale v Bystrém mám zatím doslova "nepřestřiženou pupeční šňůru" a to je poměrně dost svazující... čtu o Vysočině a dojímá mě to! Po Lublani se mi bude stýskat, rozhodně se sem chci vracet. A návrat do reality? Myslím, že sama sebe poměrně dobře dokážu udržovat v realitě... Neočekávám, že mě něco praští po čenichu :D, až se vrátím domů! Pobyt tady mi pomohl hodně věcí si urovnat, ujasnit... nevytrhla jsem list s kapitolou mého života v ČR...

M: Dokážeš říct 3 největší zážitky, který si odsud odvezeš a na který nikdy nezapomeneš?
B: Ptuj - kurentovanje - a to nejen proto, že to byl jeden z prvních zážitků tady, řeka Soča a vojenské hřbitovy z 1. sv. v., přímo ze Slovinska si ho neodvážím, ale Benátky - ať už poprvé jako výletník nebo podruhé jako "pozorovatel" Giro d´Italia

M: A něco na co bys radši co nejrychlejc zapomněla?
B: na noc v Kranjske Goře

M: Makumba ne? :D (Bářina, řekněme, dost kontroverzní spolubydlící)
B: to by byla asi druhá věc :D ... zážitek z Kranjske Gory, kdy jsem se bála, jestli tu noc vůbec přežiju, byl horší...

M: Ok. A nějaký konečný vyjadření...doporučení, nedoporučení Erasmu?
B: každému bych podepsala "vřelé doporučení" :D zažiješ spoustu nových věcí, poznáš hodně nového po všech stránkách, procestuješ, seznámíš se s mnoha lidmi z mnoha zemí, ujasníš si, co je pro tebe v životě důležité, co méně... utříbíš svoje hodnoty... všechno rozhoduješ sám za sebe a podle toho za to potom taky neseš následky... životní zkušenost, kterou ti nikdo nevezme, je jen tvoje a ikdyž sem jedeš ve skupině, každý z vás má celkový pohled jiný!

M: Dík. ;)
B: rádo se stalo

AddThis Social Bookmark Button


0 komentářů: to “ rozhovor č. 1 - BÁRA

  © Blogger template Brooklyn by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP