dopis od pana docenta :)  

pátek 13. února 2009

Dostaly jsme mejl od pana docenta Matyáška. A protože si to chceme přečíst všechny a ne jen ta, na jejíž mejl to poslal, tak jsme se rozhodly, že to dáme sem a přečtou si to úplně všichni. :) Aspoň každej na vlastní oči uvidí, jak je pan Matyášek úžasně milej a hodnej a že si lze těžko přát lepší spojku na MU. :)

Milá děvčata.
Velice mne těší úplně všechno - že jste mně napsaly, že jsou vaše první dojmy
docela pozitivní a snad už nepláčete za maminkou, že si začínáte užívat i
mimolublaňského Slovinska (Ptuj s čarodějnickým karnevalem, zimní středisko
Kranjská Gora), později to určitě budou i jiná místa v Julských a Kamnických
Alpách, Karavankách, Klasickém krasu či Přímoří (Primorska). Dřívější
studentky rovněž využily možnosti zajet se podívat do italských Benátek na
karneval, který právě začíná, atd. S těmi penězmi jste mně trochu polekaly, tak
jsem hned volal Mgr. Muchové na CZS. Řekla mně, že dnes odesílali na naše
ministerstvo školství jakýsi dodatek k celkovému vašemu seznamu a předpokládá se,
že na základě něj jim MŠMT poukáže peníze a CZS MU potom hned vám. Mělo by to
být nejpozději do 14 dnů !!! Tak s tímto takto počítejte, každý z vás by měl
dostat 5 x 302 EUR na celý JS. Ale toto víte. Až vám peníze přijdou na účet, tak
mně, prosím, dejte vědět, jo? V týdnu jsem se dověděl, že dostanu týdenní
učitelské stipendium do Lublaně, stjně tak i náš pan děkan Trna a teď plánujeme
termín příjezdu. Možná přijedeme spolu, možná každý v jiném termínu. Já mám
11.-16.5. se svými prváky terénní cvičení Jeseníky, ale v jiném květnovém
termínu bych asi mohl. Rád bych opět bydlel v Domě podiplomců a tam

bychom se pak sešli u té metrové pizzy.
Děvčata, píšete mně čtyři z vás. Mělo by vás být v Lublani ale víc.
Nevím, jestli jste všechny odjely a kdo tam vlastně fyzicky je.
Prosím, můžete mně to napsat? S těmi kolejemi na Vilharjevě - kolik stojí?
Je to víc jak 100 EUR/měsíc?
Já jsem kdysi bydlel také na podobném dvoulůžkovém pokoji bez jakéhokoliv příslušenství v
Rožné dolině.Vím, pro děvčata je to trochu náročnější nemít po ruce soc. zázemí a kuchyňku,
ale jste mladé a snad i skromné a tak to pospolu přežijete, zvyknete si. Na všem je možné
vidět i pozitiva, nové zkušenosti a obohacení. A jak jídlo?Už máte studentské bony do
hospod a jídelen? Lublaňské pivo Union není nic moc (bývávalo ještě horší), o trochu
lepší je Laško pivo.Proti našim se nedají srovnat nejen kvalitou, ale hlavně cenou.
Tam je to strašně drahé.Raději si užívejte vína- z bílých já naprosto favorizuji LAŠKI RIZLINK
z vinařských závodů Vipava,červená vína Slovinci nejvíce popíjejí z Refošk z Primorska
a vy ženy si naplno užívejte červeného TERANU z Krasu (s tím nejvyšším obsahem
železa pro obnovu krvetvorby). Už se na něj tam u vás těším.
Počasí je zde opět více zimní, ale mění se to a asi podobně je i v Lublani.
Lyžovat jezdíte? Organizovává to studentská organizace, stejně jako i jiné výlety.
A jak slovinština?Už vám kurs skončil a začně škola. Zkuste se slovinštině co
nejvíce věnovat ať vám po návratu zůstanou základy co nejdéle- určitě se tam
pak budete vracívat či projíždět do Chorvatska k moři a i tam slovinštinu ke svému
prospěchu využijete.
Děvčata. Právě rozbíhám nábor do Slovinska pro příští rok. Zatím se mně
přihlásily jen 2 děvčata, do Lublaně tak zůstá ještě 6 míst a do Koperu 4.
Jestli máte nějaké kamarádky, kamarády co byste je mohly přesvědčit, pomožte
mně s tím, ano? Díky. Tak to už bude napoprvé zatím vše, zase se vám ozvu a vy
mně můžete také, ano? Moc vás všechny pozdravuji a těším se na setkání.
Váš 
Jiří Matyášek



PS: Sorry, za tu úpravu...líp mi to
naformátovat nešlo...

AddThis Social Bookmark Button


0 komentářů: to “ dopis od pana docenta :)

  © Blogger template Brooklyn by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP